تلگرام طلایی،هاتگرام،تلگرام ضد فیلتر

+ زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عموما در زمان کنترل دسترسی یا اعمال محدودیت بر روی نرم افزارهای خاص دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی باز می شود و با تولید اپ های فیک و جعلی و با درج عناوینی چون تلگرام طلایی، تلگرام سیاه، هاتگرام، تلگرام پلاس، تلگرام دی آر، موبوگرام،آیگرام، تلیگرام و تلگرام ضدفیلتر و اپ های مشابه که همگی نسخه های غیررسمی یا جعلی تلگرام هستند؛ سعی در ترغیب کاربران به استفاده از آنها می کنند.

لازم دیدم در خصوص استفاده از این نرم افزارها نکات زیر رو یادآوری کنم:

– هنوز تلگرام روی بستر بلاکچین راه اندازی نشده است و تبلیغ هر نوع ترم افزاری با عنوان تلگرام بلاکچین دروغ محض است.
– نرم افزارهایی هایی مانند تلگرام طلایی و یا تلگرام ضد فیلتر و بیونگ و … اپ هایی هستند که برای ارتباط کاربر با سرور تلگرام از سرور واسط استفاده می کنند. سرور واسط همه دسترسی هایی که اپ به گوشی شما دارد را در اختیار برنامه نویس آن اپ قرار می دهد.

برخی از این دسترسی ها عبارتند از:

– می توانند موقعیت مکانی شما رو در هر لحظه ببینند.
– می توانند پیامک های گوشی تون رو بخونند همچنین از طرف شما به هرکسی خواستند پیامک ارسال کنند همچنین لیست تماس و کانتکت های شما را دریافت کنند.
– کنترل کامل روی دوربین، میکروفون، اسپیکر، جی پی اس ، دفترچه تلفن و سایر قسمتهای گوشی، تبلت و کامپیوتر تان دارند و می توانند در هر لحظه ای که بخواهند دوربین تان را باز کرده و ببیند یا صدای محیطی که گوشی در آن هست گوش بدهند.
– به تمام محتوی گوشی از قبیل گالری و فایل ها دسترسی دارند و می توانند عکس های شخصی شما را دانلود و در محیط اینترنت پخش کنند.
– می توانند از گوشی شما بر روی مقاصد دلخواه ترافیک ایجاد کنند و اینترنت شما را مصرف کنند و به زبان فنی از شما برای حمله دیداس برای مقاصد خاص مثلا سایت های نهادهای نظامی و سیاسی و … استفاده کنند و شما را مجرم در مقابل قانون قرار بدهند.
– می توانند از طریق گوشی شما با دیگران تماس های داخلی یا بین المللی بگیرند و هزینه زیادی برای شما ایجاد کنند و یا این تماس ها برای شما باعث بروز دردسرهای حقوقی شود.
– می توانند به ایمیل های شما دسترسی پیدا کنند و آنها را بخوانند یا ایمیل ارسال کنند.
– می توانند به کدهای تاییدیه که نرم افزارهایی مثل واتس اپ، تلگرام و … برای فعالسازی ارسال می کنند دسترسی پیدا کرده و وارد پیام رسانها و نرم افزارهای شما شوند.
و …..

توجه داشته باشید که فیلتر شکن ها نیز از این قانون مستثنی نیستد. یعنی شما با اتصال به شبکه یک فیلترشکن عملا خودتان را در معرض انواع حملاتی که در آن شبکه هست قرار می دهید. ترجیحا سعی کنید فیلترشکن های پولی را نیز از افراد مطمئن تهیه کنید.

تنها نسخه امن تلگرام در حال حاضر صرفا نسخه اصلی تلگرام و تلگرام ایکس می باشد و همیشه از طریق فروشگاه گوگل پلی و اپ استور اپل آن را به روز کنید و از بازارهای دیگر مانند کافه بازار، مایکت و … استفاده نکنید.

توجه: چرا در مارکتهای ایرانی نسخه اصلی تلگرام و تلگرام ایکس بنا به دستور قضایی حذف شده اند ولی نسخه های غیررسمی زیادی با اسامی و عناوین مختلف در این مارکتها وجود دارند و قابل دانلود و نصب هستن!!!

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.